Μειωμένες οι πωλήσεις στο λιανεμπόριο τροφίμων. Η μείωση του τζίρου μικρότερη αλλά αισθητή στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ.
Μείωση πωλήσεων στο λιανεμπόριο τροφίμων συνολικά κατά 12,4% το 2012 σε σχέση με το 2011 καταγράφει έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών, που διαπιστώνει συρρίκνωση της συνολικής αγοράς του λιανεμπορίου τροφίμων κατά 2,7 δις ευρώ.
Στα σούπερ μάρκετ, η μείωση του τζίρου ήταν μικρότερη (5%).
Πρόκειται για ιλιγγιώδη πτώση πωλήσεων (είναι συγκρίσιμη με τα χρήματα που πλήρωσαν οι Έλληνες για το χαράτσι της ΔΕΗ του 2012) και, όπως διαπιστώνει το ΙΕΛΚΑ, είναι «η μεγαλύτερη που έχει παρατηρηθεί στην Ελλάδα», ενώ είναι πολλαπλάσια της μείωσης (κατά μόλις 0,92%) που έχει σημειωθεί στις λιανικές πωλήσεις τροφίμων στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Οι αριθμοί προκύπτουν από συνδυασμένη ανάλυση των δημοσιευμένων οικονομικών καταστάσεων των αλυσίδων σούπερ μάρκετ για το 2012, της εταιρίας ερευνών Nielsen που παρακολουθεί συστηματικά τις τάσεις στο λιανεμπόριο, αλλά και με βάση τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής.
Συνολικά το λιανεμπόριο τροφίμων εκτιμάται ότι πραγματοποίησε πέρσι κύκλο εργασιών 19,5 δισεκατομμυρίων ευρώ χωρίς ΦΠΑ, έναντι 22,4 δισεκατομμυρίων ευρώ το 2011 (μείωση 12,4% ή 2,7 δισ. ευρώ).
Στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ που συγκεντρώνουν αναλογικά όλο και μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς για πολλούς λόγους, η μείωση του τζίρου είναι μικρότερη.
Σύμφωνα με επεξεργασία στοιχείων, επεξεργασία 65 ισολογισμών και οικονομικών αναφορών από το ΙΕΛΚΑ και στοιχεία της Nielsen, τα μεγάλα καταστήματα τροφίμων παρουσίασαν μείωση πωλήσεων κατά 5%, από 10,6 δισ. σε 10,1 δισεκατομμύρια ευρώ.
Αυτή η μικρότερη συγκριτικά μείωση σε σχέση με το σύνολο της αγοράς εξηγείται από την ανάπτυξη του δικτύου των αλυσίδων (μέσω εξαγορών ή οργανικής ανάπτυξης), μέσω οικονομιών κλίμακας λόγω της οργάνωσής του και στρατηγικών ανταπόκρισης στην κρίση (π.χ. περισσότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, συνεχείς προσφορές κ.λπ.).
Πάντως, παρά την ενδυνάμωση των αλυσίδων έναντι των μικρότερων καταστημάτων λιανεμπορίου τροφίμων, τα σούπερ μάρκετ καλύπτουν μόνο το 55% της συνολικής αγοράς, ενώ το αντίστοιχο μέσο ποσοστό στην Ευρώπη είναι 75%.
Σε ό,τι αφορά στις τιμές, αυτές το 2012 διαμορφώθηκαν στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ κατά 1,4% χαμηλότερα σε σχέση με το 2011, σύμφωνα με την επεξεργασία των στοιχείων του Παρατηρητηρίου Τιμών από το ΙΕΛΚΑ.
Μείωση πωλήσεων στο λιανεμπόριο τροφίμων συνολικά κατά 12,4% το 2012 σε σχέση με το 2011 καταγράφει έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών, που διαπιστώνει συρρίκνωση της συνολικής αγοράς του λιανεμπορίου τροφίμων κατά 2,7 δις ευρώ.
Στα σούπερ μάρκετ, η μείωση του τζίρου ήταν μικρότερη (5%).
Πρόκειται για ιλιγγιώδη πτώση πωλήσεων (είναι συγκρίσιμη με τα χρήματα που πλήρωσαν οι Έλληνες για το χαράτσι της ΔΕΗ του 2012) και, όπως διαπιστώνει το ΙΕΛΚΑ, είναι «η μεγαλύτερη που έχει παρατηρηθεί στην Ελλάδα», ενώ είναι πολλαπλάσια της μείωσης (κατά μόλις 0,92%) που έχει σημειωθεί στις λιανικές πωλήσεις τροφίμων στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Οι αριθμοί προκύπτουν από συνδυασμένη ανάλυση των δημοσιευμένων οικονομικών καταστάσεων των αλυσίδων σούπερ μάρκετ για το 2012, της εταιρίας ερευνών Nielsen που παρακολουθεί συστηματικά τις τάσεις στο λιανεμπόριο, αλλά και με βάση τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής.
Συνολικά το λιανεμπόριο τροφίμων εκτιμάται ότι πραγματοποίησε πέρσι κύκλο εργασιών 19,5 δισεκατομμυρίων ευρώ χωρίς ΦΠΑ, έναντι 22,4 δισεκατομμυρίων ευρώ το 2011 (μείωση 12,4% ή 2,7 δισ. ευρώ).
Στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ που συγκεντρώνουν αναλογικά όλο και μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς για πολλούς λόγους, η μείωση του τζίρου είναι μικρότερη.
Σύμφωνα με επεξεργασία στοιχείων, επεξεργασία 65 ισολογισμών και οικονομικών αναφορών από το ΙΕΛΚΑ και στοιχεία της Nielsen, τα μεγάλα καταστήματα τροφίμων παρουσίασαν μείωση πωλήσεων κατά 5%, από 10,6 δισ. σε 10,1 δισεκατομμύρια ευρώ.
Αυτή η μικρότερη συγκριτικά μείωση σε σχέση με το σύνολο της αγοράς εξηγείται από την ανάπτυξη του δικτύου των αλυσίδων (μέσω εξαγορών ή οργανικής ανάπτυξης), μέσω οικονομιών κλίμακας λόγω της οργάνωσής του και στρατηγικών ανταπόκρισης στην κρίση (π.χ. περισσότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, συνεχείς προσφορές κ.λπ.).
Πάντως, παρά την ενδυνάμωση των αλυσίδων έναντι των μικρότερων καταστημάτων λιανεμπορίου τροφίμων, τα σούπερ μάρκετ καλύπτουν μόνο το 55% της συνολικής αγοράς, ενώ το αντίστοιχο μέσο ποσοστό στην Ευρώπη είναι 75%.
Σε ό,τι αφορά στις τιμές, αυτές το 2012 διαμορφώθηκαν στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ κατά 1,4% χαμηλότερα σε σχέση με το 2011, σύμφωνα με την επεξεργασία των στοιχείων του Παρατηρητηρίου Τιμών από το ΙΕΛΚΑ.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου