Ένα επαινετικό άρθρο αφιερώνει το γνωστό ειδησεογραφικό πρακτορείο BBC αναφερόμενο στην Ελλάδα.
Στόχος, να διαλευκάνει αν το «φλέρτ» μεταξύ των δύο χωρών, Κίνας και Ελλάδας, θα μπορέσει να εκτοξεύσει την χώρα μας, από το σκοτάδι στην άνθιση. Με αναφορά στην μεγάλη επένδυση της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, στην αύξηση των εξαγωγών προς την Κίνα, καθώς και τα κίνητρα της Κυβέρνησης για προσέλκυση επενδύσεων, ο Ασιατικός Τίγρης, φαίνεται ότι αρχίζει να αποδίδει καρπούς στην χώρα μας.
Η σχέση των δύο χωρών φυσικά, έχει πολύ χώρο ακόμα και χρόνο να διανύσει, αλλά τα σημάδια κρίνονται ιδιαίτερα αισιόδοξα.
Αναλυτικά το άρθρο έχει ως εξής:
Στο ελληνικό νότιο λιμάνι του Πειραιά, οι Κινέζοι έχουν καταφθάσει.
Κινούμενοι γερανοί χρησιμοποιούν ένα πολύπλοκο σύστημα με σχοινιά και τροχαλίες σε δοχεία προκειμένου να απαλλαγούν από τα πλοία φορτίου τα φορτηγά.
Ο εξοπλισμός έχει κατασκευαστεί από το κινεζικό κράτος και συγκεκριμένα από ναυτιλιακή εταιρεία την Cosco που πλήρωσε 500 εκατ. ευρώ ώστε να αναβαθμίσει και να τρέξει τον τερματικό σταθμό. Είναι η μεγαλύτερη ελληνική επένδυση που τρέχει μέσα στην χώρα και δίνει στην Κίνα το κλειδί για να έχει πρόσβαση στην Ευρώπη.
«Παντού υπάρχει ευκαιρία για επένδυση» αναφέρει ο Γενικός Διευθυντής Zhang Anming. «Βρήκαμε μια εδώ και έχει εξελιχθεί σε ιδιαίτερα επικερδή».
Ρωτάω αν θεωρεί ότι η Ελλάδα χρειάζεται την Κίνα περισσότερα από ότι το αντίστροφο. «Η Ελλάδα μας χρειάζεται και χρειαζόμαστε την Ελλάδα» απαντά διπλωματικά ο Anming. «Είναι ένα win-win game για εμάς».
Τα συνδικάτα απαγορεύονται
Αλλά φυσικά η κρίση που μαστίζει την Ελλάδα καλεί για χέρι βοηθείας. Καλεί απελπισμένα για επενδύσεις, οι ιδιωτικοποιήσεις της βρίσκονται θλιβερά εκτός σχεδιαγράμματος. Ο πραγματικός στόχος ήταν η συγκέντρωση 50 εκατ. ευρώ μέχρι το 2015, αλλά καθυστερήσεις έχουν προσαρμοστεί στο κατώτατο ποσό των 11 εκατ. ευρώ
Οι δυτικές εταιρείες είναι ακόμα επιφυλακτικές για μια χώρα γεμάτη κοινωνικές αναταραχές και υψηλά ποσοστά χρέους, σε τέτοιο βαθμό μάλιστα που έχουν αφήσει τον χώρο ελεύθερο στις αναδυόμενες οικονομίες της Ανατολικής Ευρώπης και τώρα βλέπουν ένα στήριγμα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με πολύ ευνοϊκούς όρους.
Οι εργαζόμενοι του λιμανιού του Πειραιά αντιδρούν ενάντια στην ιδιωτικοποίηση. Οι ελληνικές ενώσεις λιμενεργατών παραμένουν πιστές στην θέση τους για την κατάργηση των ιδιωτικοποιήσεων. Ο Έλληνας Πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς, οδήγησε μια τεράστια εμπορική αντιπροσωπεία στην Κίνα τον Μάϊο και η Κίνα φάνηκε να έχει ενδιαφέρον στα λιμάνια, αεροδρόμια και πιθανώς στο εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.
«Κανένας δεν δίνει χρήματα για το τίποτα, ειδικά Κινεζικές εταιρείες και η Κινεζική κυβέρνηση» αναφέρει ο Γιώργος Γκόγκος, ηγέτης των ενώσεων εργαζομένων. Η Αθήνα έχει ξεκινήσει μάλιστα ένα νέο πρόγραμμα προκειμένου να δώσει την κάρτα διαμονής σε όσους επενδύουν τουλάχιστον 250.000 ευρώ σε ακίνητα στην Ελλάδα. Ένας Κινέζος άνδρας μάλιστα έγινε πρόσφατα ο πρώτος που εγκαινίασε το νέο αυτό μέτρο.
Υπό την διοίκηση της Cosco, ο εμπορευματικός σταθμός έχει διπλασιάσει τα κοντέινερς που εισέρχονται με τις πολιτικές του, όπως την απαγόρευση της ένταξης των εργαζομένων σε ενώσεις. Ο δεύτερος τερματικός σταθμός στον Πειραιά είναι ακόμα κρατικής διοίκησης και ο γενικός γραμματέας των λιμενεργατών, Γιώργος Γκόγκος υποστηρίζει ότι θέλει να μείνει έτσι.
Υποστηρίζει ότι η στρατηγική της Κίνας είναι υποκινούμενη από προσωπικά συμφέροντα, ποντάροντας στην ευάλωτη ελληνική οικονομία ώστε να την εκμεταλλευτούν. «Η επένδυση είναι επικερδής για τους Κινέζους, αλλά όχι για το δημόσιο συμφέρον», προσθέτει. Η Cosco δεν δημιούργησε τις θέσεις εργασίας που είχε υποσχεθεί.
Πλεονέκτημα Εξαγωγών
Η αναπτυσσόμενη σχέση με την Κίνα όμως, λειτουργεί και για τις δύο πλευρές. Οι ελληνικές εταιρείες αυξάνουν τις εξαγωγές τους στην Κινεζική αγορά, παρά το γεγονός ότι αποτελούν το 1/20 όσων πουλά η Κίνα στην χώρα μας.
Η Εύη Μορφονίδη, υπεύθυνη εξαγωγών της Frutop στην Αθήνα αναφέρει ότι «η εταιρεία μας έχει καλωσοριστεί στην κινεζική αγορά και πιστεύω ότι άλλες εταιρείες θα μπορούσαν να κάνουν το ίδιο». Λίγο πέρα από την Αθήνα, υπάρχει ένα εργοστάσιο που παράγει το Ελληνικό ανθρακούχο ποτό Frutop. Η εταιρεία έχει τριπλασιάσει τις εξαγωγές της την τελευταία χρονιά με τις πωλήσεις στην Κινεζική αγορά.
Στην γραμμή παραγωγής, τα μπουκάλια αποστειρώνονται, γεμίζονται με χυμό, ζάχαρη και συντηρητικά και έπειτα σε πολλά δίνονται κινεζικές ετικέτες έτοιμες για εξαγωγή.
«Εξαιτίας της κρίσης στην Ελλάδα, η αγορά μειώνεται εδώ, οι ελληνικές εταιρείες έχουν μια τεράστια δυνατότητα να εισέλθουν στις νέες αγορές», αναφέρει η Εύη Μορφονίδη.
«Η Κίνα, με το μέγεθός της, είναι μια από τις πρώτες επιλογές. Το γεγονός ότι το προϊόν μας έχει βρεί ανταπόκριση στην Κινεζική αγορά, πιστεύω είναι ενδεικτικό ότι υπάρχει χώρος και για άλλες εταιρείες», προσθέτει.
Ρωτάω εάν οι εξαγωγές στην Κίνα θα μπορούσαν να διασώσουν ελληνικές εταιρείες. «Εξυπακούεται», απαντά.
Μακριά από τον εργοστασιακό όροφο, υπάρχει μια άλλη αυξανόμενη σύνδεση μεταξύ των δύο χωρών. Με την εικόνα της ιστορικής Αθήνας, ή την εικόνα μιας κάρτ ποστάλ των νησιών του Αιγαίου, οι Κινέζοι τουρίστες καταφθάνουν σε μεγάλους αριθμούς στην χώρα μας, μια σημαντική ώθηση για την χώρα.
Κινέζοι Τουρίστες στην Ελλάδα
Είναι σημαντικά λιγότεροι από αυτούς που επισκέπτονται άλλες Δυτικές χώρες, αλλά το Προξενείο της Αθήνας αναφέρει ότι την περσινή χρονιά 21.000 επισκέπτες ήρθαν απευθείας στην Ελλάδα – αύξηση 25% το 2011- και γύρω στους 100.000 Κινέζους που συμπεριλαμβάνουν στα ταξίδια τους την Ελλάδα.
Η Ανατολική υπόσχεση
«Άνθρωποι που επιθυμούν ένα καλύτερο μέλλον, κοιτάζουν στην περιοχή της Κίνας», αναφέρει χαρακτηριστικά η Έφη Μπέλση ελληνίδα φοιτήτρια στην Κίνα.
«Κίνα και Ελλάδα, έχουν μακρά ιστορία», αναφέρει μια ξεναγός η Zhange He. «Καταλαβαινόμαστε και θέλουμε να ταξιδέψουμε ο ένας λαός στην χώρα του άλλου». Τα τελευταία δύο χρόνια, η Κινεζική οικονομία καλυτερεύει και έτσι μπορούμε να ξοδεύουμε περισσότερα χρήματα εδώ ώστε να βοηθήσουμε την Ελληνική οικονομία.
Μερικοί Έλληνες κοιτάνε στην Κίνα για ευκαιρίες που λείπουν από την χώρα τους, η ανεργία βρίσκεται στα υψηλότερα επίπεδα στην ιστορία της χώρας.
Στην σχολή ξένων γλωσσών Σιούντρι στην Αθήνα, μια από τις μεγαλύτερες της πρωτεύουσας, η Κινεζική γλώσσα το 2005 ήταν μια από τις τελευταίες επιλογές. Τώρα, πάνω από 100 άτομα μαθαίνουν στις σχολές Κινέζικα, καθιστώντας την, την δεύτερη δημοφιλέστερη γλώσσα.
Ο Άλκης Μουράτης, εντάχθηκε στο τμήμα μετά από σπουδές στα Ναυτιλιακά. «Πιθανώς να μην βρούμε δουλειά στην Ελλάδα σε δύο χρόνια από σήμερα, αλλά με την γνώση της Κινεζικής γλώσσας, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να ανοίξουν πόρτες στο εξωτερικό», αναφέρει.
Οι Έλληνες τείνουν προς την Ανατολή, αναφέρει οη φοιτήτρια Έφη Μπέλση. «Η οικονομία είναι καλύτερη από ότι στην Ευρώπη ή στις ΗΠΑ. Οι άνθρωποι επιθυμούν ένα καλύτερο μέλλον και έτσι προσανατολίζονται στην Κίνα», συμπληρώνει.
Είναι δύο από τα αρχαιότερα έθνη του κόσμου, σήμερα όμως η Ελλάδα και η Κίνα βρίσκονται σε αντίθετη κατεύθυνση όσον αφορά την πορεία των οικονομιών τους. Πολλές χώρες φλερτάρουν με την Κίνα και η Ελλάδα παλεύει να τις ανταγωνιστεί στις επενδύσεις, εμπόριο και τουρισμό.
Ο Ευρωπαίος ασθενής όμως, που είναι η Ευρώπη χειροτερεύει και έτσι ο Ασιατικός τίγρης γίνεται ο ελκυστικότερος προορισμός.
Στόχος, να διαλευκάνει αν το «φλέρτ» μεταξύ των δύο χωρών, Κίνας και Ελλάδας, θα μπορέσει να εκτοξεύσει την χώρα μας, από το σκοτάδι στην άνθιση. Με αναφορά στην μεγάλη επένδυση της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, στην αύξηση των εξαγωγών προς την Κίνα, καθώς και τα κίνητρα της Κυβέρνησης για προσέλκυση επενδύσεων, ο Ασιατικός Τίγρης, φαίνεται ότι αρχίζει να αποδίδει καρπούς στην χώρα μας.
Η σχέση των δύο χωρών φυσικά, έχει πολύ χώρο ακόμα και χρόνο να διανύσει, αλλά τα σημάδια κρίνονται ιδιαίτερα αισιόδοξα.
Αναλυτικά το άρθρο έχει ως εξής:
Στο ελληνικό νότιο λιμάνι του Πειραιά, οι Κινέζοι έχουν καταφθάσει.
Κινούμενοι γερανοί χρησιμοποιούν ένα πολύπλοκο σύστημα με σχοινιά και τροχαλίες σε δοχεία προκειμένου να απαλλαγούν από τα πλοία φορτίου τα φορτηγά.
Ο εξοπλισμός έχει κατασκευαστεί από το κινεζικό κράτος και συγκεκριμένα από ναυτιλιακή εταιρεία την Cosco που πλήρωσε 500 εκατ. ευρώ ώστε να αναβαθμίσει και να τρέξει τον τερματικό σταθμό. Είναι η μεγαλύτερη ελληνική επένδυση που τρέχει μέσα στην χώρα και δίνει στην Κίνα το κλειδί για να έχει πρόσβαση στην Ευρώπη.
«Παντού υπάρχει ευκαιρία για επένδυση» αναφέρει ο Γενικός Διευθυντής Zhang Anming. «Βρήκαμε μια εδώ και έχει εξελιχθεί σε ιδιαίτερα επικερδή».
Ρωτάω αν θεωρεί ότι η Ελλάδα χρειάζεται την Κίνα περισσότερα από ότι το αντίστροφο. «Η Ελλάδα μας χρειάζεται και χρειαζόμαστε την Ελλάδα» απαντά διπλωματικά ο Anming. «Είναι ένα win-win game για εμάς».
Τα συνδικάτα απαγορεύονται
Αλλά φυσικά η κρίση που μαστίζει την Ελλάδα καλεί για χέρι βοηθείας. Καλεί απελπισμένα για επενδύσεις, οι ιδιωτικοποιήσεις της βρίσκονται θλιβερά εκτός σχεδιαγράμματος. Ο πραγματικός στόχος ήταν η συγκέντρωση 50 εκατ. ευρώ μέχρι το 2015, αλλά καθυστερήσεις έχουν προσαρμοστεί στο κατώτατο ποσό των 11 εκατ. ευρώ
Οι δυτικές εταιρείες είναι ακόμα επιφυλακτικές για μια χώρα γεμάτη κοινωνικές αναταραχές και υψηλά ποσοστά χρέους, σε τέτοιο βαθμό μάλιστα που έχουν αφήσει τον χώρο ελεύθερο στις αναδυόμενες οικονομίες της Ανατολικής Ευρώπης και τώρα βλέπουν ένα στήριγμα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με πολύ ευνοϊκούς όρους.
Οι εργαζόμενοι του λιμανιού του Πειραιά αντιδρούν ενάντια στην ιδιωτικοποίηση. Οι ελληνικές ενώσεις λιμενεργατών παραμένουν πιστές στην θέση τους για την κατάργηση των ιδιωτικοποιήσεων. Ο Έλληνας Πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς, οδήγησε μια τεράστια εμπορική αντιπροσωπεία στην Κίνα τον Μάϊο και η Κίνα φάνηκε να έχει ενδιαφέρον στα λιμάνια, αεροδρόμια και πιθανώς στο εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.
«Κανένας δεν δίνει χρήματα για το τίποτα, ειδικά Κινεζικές εταιρείες και η Κινεζική κυβέρνηση» αναφέρει ο Γιώργος Γκόγκος, ηγέτης των ενώσεων εργαζομένων. Η Αθήνα έχει ξεκινήσει μάλιστα ένα νέο πρόγραμμα προκειμένου να δώσει την κάρτα διαμονής σε όσους επενδύουν τουλάχιστον 250.000 ευρώ σε ακίνητα στην Ελλάδα. Ένας Κινέζος άνδρας μάλιστα έγινε πρόσφατα ο πρώτος που εγκαινίασε το νέο αυτό μέτρο.
Υπό την διοίκηση της Cosco, ο εμπορευματικός σταθμός έχει διπλασιάσει τα κοντέινερς που εισέρχονται με τις πολιτικές του, όπως την απαγόρευση της ένταξης των εργαζομένων σε ενώσεις. Ο δεύτερος τερματικός σταθμός στον Πειραιά είναι ακόμα κρατικής διοίκησης και ο γενικός γραμματέας των λιμενεργατών, Γιώργος Γκόγκος υποστηρίζει ότι θέλει να μείνει έτσι.
Υποστηρίζει ότι η στρατηγική της Κίνας είναι υποκινούμενη από προσωπικά συμφέροντα, ποντάροντας στην ευάλωτη ελληνική οικονομία ώστε να την εκμεταλλευτούν. «Η επένδυση είναι επικερδής για τους Κινέζους, αλλά όχι για το δημόσιο συμφέρον», προσθέτει. Η Cosco δεν δημιούργησε τις θέσεις εργασίας που είχε υποσχεθεί.
Πλεονέκτημα Εξαγωγών
Η αναπτυσσόμενη σχέση με την Κίνα όμως, λειτουργεί και για τις δύο πλευρές. Οι ελληνικές εταιρείες αυξάνουν τις εξαγωγές τους στην Κινεζική αγορά, παρά το γεγονός ότι αποτελούν το 1/20 όσων πουλά η Κίνα στην χώρα μας.
Η Εύη Μορφονίδη, υπεύθυνη εξαγωγών της Frutop στην Αθήνα αναφέρει ότι «η εταιρεία μας έχει καλωσοριστεί στην κινεζική αγορά και πιστεύω ότι άλλες εταιρείες θα μπορούσαν να κάνουν το ίδιο». Λίγο πέρα από την Αθήνα, υπάρχει ένα εργοστάσιο που παράγει το Ελληνικό ανθρακούχο ποτό Frutop. Η εταιρεία έχει τριπλασιάσει τις εξαγωγές της την τελευταία χρονιά με τις πωλήσεις στην Κινεζική αγορά.
Στην γραμμή παραγωγής, τα μπουκάλια αποστειρώνονται, γεμίζονται με χυμό, ζάχαρη και συντηρητικά και έπειτα σε πολλά δίνονται κινεζικές ετικέτες έτοιμες για εξαγωγή.
«Εξαιτίας της κρίσης στην Ελλάδα, η αγορά μειώνεται εδώ, οι ελληνικές εταιρείες έχουν μια τεράστια δυνατότητα να εισέλθουν στις νέες αγορές», αναφέρει η Εύη Μορφονίδη.
«Η Κίνα, με το μέγεθός της, είναι μια από τις πρώτες επιλογές. Το γεγονός ότι το προϊόν μας έχει βρεί ανταπόκριση στην Κινεζική αγορά, πιστεύω είναι ενδεικτικό ότι υπάρχει χώρος και για άλλες εταιρείες», προσθέτει.
Ρωτάω εάν οι εξαγωγές στην Κίνα θα μπορούσαν να διασώσουν ελληνικές εταιρείες. «Εξυπακούεται», απαντά.
Μακριά από τον εργοστασιακό όροφο, υπάρχει μια άλλη αυξανόμενη σύνδεση μεταξύ των δύο χωρών. Με την εικόνα της ιστορικής Αθήνας, ή την εικόνα μιας κάρτ ποστάλ των νησιών του Αιγαίου, οι Κινέζοι τουρίστες καταφθάνουν σε μεγάλους αριθμούς στην χώρα μας, μια σημαντική ώθηση για την χώρα.
Κινέζοι Τουρίστες στην Ελλάδα
Είναι σημαντικά λιγότεροι από αυτούς που επισκέπτονται άλλες Δυτικές χώρες, αλλά το Προξενείο της Αθήνας αναφέρει ότι την περσινή χρονιά 21.000 επισκέπτες ήρθαν απευθείας στην Ελλάδα – αύξηση 25% το 2011- και γύρω στους 100.000 Κινέζους που συμπεριλαμβάνουν στα ταξίδια τους την Ελλάδα.
Η Ανατολική υπόσχεση
«Άνθρωποι που επιθυμούν ένα καλύτερο μέλλον, κοιτάζουν στην περιοχή της Κίνας», αναφέρει χαρακτηριστικά η Έφη Μπέλση ελληνίδα φοιτήτρια στην Κίνα.
«Κίνα και Ελλάδα, έχουν μακρά ιστορία», αναφέρει μια ξεναγός η Zhange He. «Καταλαβαινόμαστε και θέλουμε να ταξιδέψουμε ο ένας λαός στην χώρα του άλλου». Τα τελευταία δύο χρόνια, η Κινεζική οικονομία καλυτερεύει και έτσι μπορούμε να ξοδεύουμε περισσότερα χρήματα εδώ ώστε να βοηθήσουμε την Ελληνική οικονομία.
Μερικοί Έλληνες κοιτάνε στην Κίνα για ευκαιρίες που λείπουν από την χώρα τους, η ανεργία βρίσκεται στα υψηλότερα επίπεδα στην ιστορία της χώρας.
Στην σχολή ξένων γλωσσών Σιούντρι στην Αθήνα, μια από τις μεγαλύτερες της πρωτεύουσας, η Κινεζική γλώσσα το 2005 ήταν μια από τις τελευταίες επιλογές. Τώρα, πάνω από 100 άτομα μαθαίνουν στις σχολές Κινέζικα, καθιστώντας την, την δεύτερη δημοφιλέστερη γλώσσα.
Ο Άλκης Μουράτης, εντάχθηκε στο τμήμα μετά από σπουδές στα Ναυτιλιακά. «Πιθανώς να μην βρούμε δουλειά στην Ελλάδα σε δύο χρόνια από σήμερα, αλλά με την γνώση της Κινεζικής γλώσσας, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να ανοίξουν πόρτες στο εξωτερικό», αναφέρει.
Οι Έλληνες τείνουν προς την Ανατολή, αναφέρει οη φοιτήτρια Έφη Μπέλση. «Η οικονομία είναι καλύτερη από ότι στην Ευρώπη ή στις ΗΠΑ. Οι άνθρωποι επιθυμούν ένα καλύτερο μέλλον και έτσι προσανατολίζονται στην Κίνα», συμπληρώνει.
Είναι δύο από τα αρχαιότερα έθνη του κόσμου, σήμερα όμως η Ελλάδα και η Κίνα βρίσκονται σε αντίθετη κατεύθυνση όσον αφορά την πορεία των οικονομιών τους. Πολλές χώρες φλερτάρουν με την Κίνα και η Ελλάδα παλεύει να τις ανταγωνιστεί στις επενδύσεις, εμπόριο και τουρισμό.
Ο Ευρωπαίος ασθενής όμως, που είναι η Ευρώπη χειροτερεύει και έτσι ο Ασιατικός τίγρης γίνεται ο ελκυστικότερος προορισμός.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου