Καφετέριες, εστιατόρια, καταστήματα ειδών ένδυσης και υπόδησης, συνήθως με πολύ μικρό βίο, συνεχίζουν να χαρακτηρίζουν την ελληνική επιχειρηματικότητα.
Φαίνεται ότι παρά την κρίση αλλά και τις επανειλημμένες συζητήσεις για την ανάγκη αλλαγής του παραγωγικού μοντέλου της οικονομίας μας, εννέα στις δέκα νέες επιχειρήσεις συνεχίζουν να δραστηριοποιούνται στους λεγόμενους μη παραγωγικούς κλάδους, παρέχοντας απλώς προσωρινή απασχόληση στους ιδιοκτήτες και ίσως σε κάποια μέλη της οικογένειάς τους. Έτσι, οι επιχειρήσεις αυτές λειτουργούν για κάποιο χρονικό διάστημα και έπειτα κλείνουν ή υπολειτουργούν, προσθέτοντας συνήθως νέα χρέη στο Δημόσιο, ασφαλιστικά ταμεία και προμηθευτές.
Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η Endeavor Greece συλλέγοντας τα στοιχεία για τις νέες επιχειρήσεις από όλες τις αρμόδιες αρχές, το 93% των νέων εταιρειών που ιδρύθηκαν το 2008, πρίν η κρίση εκδηλωθεί στην Ελλάδα δραστηριοποιείται σε κλάδους μη παραγωγικούς, χωρίς εξωστρέφεια και με χαμηλή χρήση εργαλείων τεχνολογίας.
Οι πρώτοι πέντε κλάδοι από απόψεως αριθμού εταιρειών ήταν κατασκευαστικές εταιρείες, καταστήματα ειδών ένδυσης-υπόδησης, real estate, υπηρεσίες παροχής λογιστικών και κοινοβουλευτικών υπηρεσιών, καταστήματα εστίασης. Προ κρίσης στην Ελλάδα αναλογούσαν περίπου 75 επιχειρήσεις ανά χίλιους κατοίκους που ιδρύονταν πάνω από 55.000 νέες εταιρείες τον χρόνο.
Στο διάστημα που μεσολάβησε, πολύ μελάνι χύθηκε για την ανάγκη μεταστροφής σε ένα νέο παραγωγικό μοντέλο, συνέδρια έγιναν ενώ έχουν δημιουργηθεί 55 οργανισμοί με αντικείμενο την ενίσχυση και την καθοδήγηση νέων εταιρειών. Δυστυχώς όμως, η πραγματικότητα παραμένει απογοητευτική και όχι μόνο επειδή ο αριθμός των νέων εταιρειών ήταν μειωμένος το 2012 σε σχέση με το 2008 κατά 45%.
Όπως αναφέρει δημοσίευμα της Καθημερινής, σύμφωνα με την μελέτη το 2012 ιδρύθηκαν 42.347 νέες επιχειρήσεις, εκ των οποίων και πάλι η συντριπτική πλειονότητα, το 90% -έναντι 93% το 2008- δραστηριοποιείται στους θεωρούμενους μη παραγωγικούς κλάδους. Τα σκήπτρα αυτή την φορά κρατούν σε επιχειρήσεις του κλάδου μαζικής εστίασης και διασκέδασης (εστιατόρια, καφέ, μπαρ) καθώς το 2012 από τις 42.347 επιχειρήσεις οι 10.003 ήταν αυτού του κλάδου. Ακολουθούν, παρά τα δεκάδες χιλιάδες «λουκέτα» οι λιανεμπορικές επιχειρήσεις, κυρίως πώλησης ειδών ένδυσης και υπόδησης, καθώς το 2012 ιδρύθηκαν 2.100 αυτής της κατηγορίας. Την Τρίτη θέση με 2.046 επιχειρήσεις καταλαμβάνει ο κλάδος παροχής λογιστικών και συμβουλευτικών υπηρεσιών. Παρά την ελεύθερη πτώση της οικοδομικής δραστηριότητας, το 2012 ιδρύθηκαν 1.628 κατασκευαστικές επιχειρήσεις, ενώ την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην παραγωγή και εμπορεία ενέργειας.
Ευκαιριακός Χαρακτήρας
Πέρυσι ιδρύθηκαν 1.621 επιχειρήσεις αυτής της κατηγορίας, γεγονός που αποδίδεται κυρίως στην επέκταση- ανορθολογική όπως αποδείχθηκε εκ των υστέρων – των φωτοβολταϊκών. Αυτό ακριβώς το στοιχείο δείχνει ίσως και τον ευκαιριακό χαρακτήρα που διακρίνει σημαντικά μερίδια της ελληνικής επιχειρηματικότητας.
Η Endeavor είναι διεθνής μη κερδοσκοπικός οργανισμός που στηρίζει την επιχειρηματικότητα παγκοσμίως και πλαισιώνεται από σημαντικούς επιχειρηματικούς ηγέτες και επενδυτές από όλο τον κόσμο. Στην Ελλάδα ξεκίνησε την δραστηριότητά της τον Σεπτέμβριο του 2012, κατόπιν πρωτοβουλίας της Μαρέβα Γκρουμπόφσκι. Το διοικητικό συμβούλιο απαρτίζουν διακεκριμένοι Έλληνες επιχειρηματίες από τον κλάδο της βιομηχανίας, της ναυτιλίας, του τουρισμού, του εμπορίου και των ΜΜΕ.
Φαίνεται ότι παρά την κρίση αλλά και τις επανειλημμένες συζητήσεις για την ανάγκη αλλαγής του παραγωγικού μοντέλου της οικονομίας μας, εννέα στις δέκα νέες επιχειρήσεις συνεχίζουν να δραστηριοποιούνται στους λεγόμενους μη παραγωγικούς κλάδους, παρέχοντας απλώς προσωρινή απασχόληση στους ιδιοκτήτες και ίσως σε κάποια μέλη της οικογένειάς τους. Έτσι, οι επιχειρήσεις αυτές λειτουργούν για κάποιο χρονικό διάστημα και έπειτα κλείνουν ή υπολειτουργούν, προσθέτοντας συνήθως νέα χρέη στο Δημόσιο, ασφαλιστικά ταμεία και προμηθευτές.
Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η Endeavor Greece συλλέγοντας τα στοιχεία για τις νέες επιχειρήσεις από όλες τις αρμόδιες αρχές, το 93% των νέων εταιρειών που ιδρύθηκαν το 2008, πρίν η κρίση εκδηλωθεί στην Ελλάδα δραστηριοποιείται σε κλάδους μη παραγωγικούς, χωρίς εξωστρέφεια και με χαμηλή χρήση εργαλείων τεχνολογίας.
Οι πρώτοι πέντε κλάδοι από απόψεως αριθμού εταιρειών ήταν κατασκευαστικές εταιρείες, καταστήματα ειδών ένδυσης-υπόδησης, real estate, υπηρεσίες παροχής λογιστικών και κοινοβουλευτικών υπηρεσιών, καταστήματα εστίασης. Προ κρίσης στην Ελλάδα αναλογούσαν περίπου 75 επιχειρήσεις ανά χίλιους κατοίκους που ιδρύονταν πάνω από 55.000 νέες εταιρείες τον χρόνο.
Στο διάστημα που μεσολάβησε, πολύ μελάνι χύθηκε για την ανάγκη μεταστροφής σε ένα νέο παραγωγικό μοντέλο, συνέδρια έγιναν ενώ έχουν δημιουργηθεί 55 οργανισμοί με αντικείμενο την ενίσχυση και την καθοδήγηση νέων εταιρειών. Δυστυχώς όμως, η πραγματικότητα παραμένει απογοητευτική και όχι μόνο επειδή ο αριθμός των νέων εταιρειών ήταν μειωμένος το 2012 σε σχέση με το 2008 κατά 45%.
Όπως αναφέρει δημοσίευμα της Καθημερινής, σύμφωνα με την μελέτη το 2012 ιδρύθηκαν 42.347 νέες επιχειρήσεις, εκ των οποίων και πάλι η συντριπτική πλειονότητα, το 90% -έναντι 93% το 2008- δραστηριοποιείται στους θεωρούμενους μη παραγωγικούς κλάδους. Τα σκήπτρα αυτή την φορά κρατούν σε επιχειρήσεις του κλάδου μαζικής εστίασης και διασκέδασης (εστιατόρια, καφέ, μπαρ) καθώς το 2012 από τις 42.347 επιχειρήσεις οι 10.003 ήταν αυτού του κλάδου. Ακολουθούν, παρά τα δεκάδες χιλιάδες «λουκέτα» οι λιανεμπορικές επιχειρήσεις, κυρίως πώλησης ειδών ένδυσης και υπόδησης, καθώς το 2012 ιδρύθηκαν 2.100 αυτής της κατηγορίας. Την Τρίτη θέση με 2.046 επιχειρήσεις καταλαμβάνει ο κλάδος παροχής λογιστικών και συμβουλευτικών υπηρεσιών. Παρά την ελεύθερη πτώση της οικοδομικής δραστηριότητας, το 2012 ιδρύθηκαν 1.628 κατασκευαστικές επιχειρήσεις, ενώ την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην παραγωγή και εμπορεία ενέργειας.
Ευκαιριακός Χαρακτήρας
Πέρυσι ιδρύθηκαν 1.621 επιχειρήσεις αυτής της κατηγορίας, γεγονός που αποδίδεται κυρίως στην επέκταση- ανορθολογική όπως αποδείχθηκε εκ των υστέρων – των φωτοβολταϊκών. Αυτό ακριβώς το στοιχείο δείχνει ίσως και τον ευκαιριακό χαρακτήρα που διακρίνει σημαντικά μερίδια της ελληνικής επιχειρηματικότητας.
Η Endeavor είναι διεθνής μη κερδοσκοπικός οργανισμός που στηρίζει την επιχειρηματικότητα παγκοσμίως και πλαισιώνεται από σημαντικούς επιχειρηματικούς ηγέτες και επενδυτές από όλο τον κόσμο. Στην Ελλάδα ξεκίνησε την δραστηριότητά της τον Σεπτέμβριο του 2012, κατόπιν πρωτοβουλίας της Μαρέβα Γκρουμπόφσκι. Το διοικητικό συμβούλιο απαρτίζουν διακεκριμένοι Έλληνες επιχειρηματίες από τον κλάδο της βιομηχανίας, της ναυτιλίας, του τουρισμού, του εμπορίου και των ΜΜΕ.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου