Σίγουρα το γεγονός ότι η Google και το Facebook είναι οι πιο δημοφιλείς ιστότοποι σε όλες σχεδόν τις χώρες του κόσμου, δεν είναι κάτι καινούργιο. Αυτό που είναι περισσότερο ενδιαφέρον, είναι σε ποιες χώρες δεν είναι.
Χρησιμοποιώντας στοιχεία από την κίνηση του διαδικτύου η υπηρεσία Alexa, καθώς και το blog γεωγραφίας του Ινστιτούτου ίντερνετ του Oxford, έχει καταγράψει τους πιο δημοφιλείς ιστότοπους ανά χώρα (ο χάρτης αποικιακού στυλ ονομάζεται «Η περίοδος των διαδικτυακών αυτοκρατοριών».
Ενώ οι ερευνητές βρήκαν ότι η Google και το Facebook κυριεύουν με άνεση τους χρήστες του διαδικτύου στον κόσμο, υπήρχαν κάποιες αξιοσημείωτες εξαιρέσεις.
Χρησιμοποιώντας στοιχεία από την κίνηση του διαδικτύου η υπηρεσία Alexa, καθώς και το blog γεωγραφίας του Ινστιτούτου ίντερνετ του Oxford, έχει καταγράψει τους πιο δημοφιλείς ιστότοπους ανά χώρα (ο χάρτης αποικιακού στυλ ονομάζεται «Η περίοδος των διαδικτυακών αυτοκρατοριών».
Ενώ οι ερευνητές βρήκαν ότι η Google και το Facebook κυριεύουν με άνεση τους χρήστες του διαδικτύου στον κόσμο, υπήρχαν κάποιες αξιοσημείωτες εξαιρέσεις.
Η εφημερίδα al-Watan Voice, για παράδειγμα, είναι ο πιο συχνά επισκέψιμος ιστότοπος στα Παλαιστιανιακά εδάφη, ενώ στην Ρωσία, η υπηρεσία Russian email service επικρατεί και η Mail.ru κυριαρχεί στο Καζακστάν. Στην Ιαπωνία και Ταιβάν η Yahoo κρατά τα τελευταία της προπύργια και στην Ρωσία, η μηχανή αναζήτησης που χρησιμοποιείται κατά βάση είναι η Yandex tops.
Σημαντικό είναι να αναφερθεί ότι απουσιάζουν οι αθλητικοί ιστότοποι από την έρευνα. Στην Alexa δεν βρίσκονται επίσης, πληροφορίες για κράτη με μικρό ποσοστό πληθυσμού συνδεδεμένο στο διαδίκτυο συμπεριλαμβανομένης της Υποσαχάριας Αφρικής.
Η Κίνα είναι μια από τις χώρες με ιδιαίτερα έντονο ενδιαφέρον. Η Κινεζική μηχανή αναζήτησης Baidu είναι ο συχνότερα επισκεπτόμενος ιστότοπος της χώρας, αλλά η επιτυχία μπορεί να υποκινείται εν μέρει από την κυβέρνηση.
Σύμφωνα με πληροφορίες οι κινέζοι αξιωματούχοι έχουν συμωμοτήσει με τοπικές επιχειρήσεις ώστε να περιορίσουν το μερίδιο της Google στην αγορά προς όφελος του Baidu και άλλων εταιρειών (έχουν καταγγελθεί περιπτώσεις όπου οι κινέζοι χρήστες που επισκέπτονται την Google παραπέμπονται παρά την θέλησή τους στην μηχανή αναζήτησης Baidu αν και η ίδια η εταιρία αρνείται κατηγορηματικά οποιαδήποτε συνεργασία με την κυβέρνηση).
Σήμερα η Baidu ελέγχει σχεδόν το 80% της κινεζικής αγοράς και σύμφωνα με τα στοιχεία του Alexa που οι ερευνητές του Oxford ρώτησαν, πρόσφατα έγινε η κυρίαρχη εταιρεία της αγοράς στην Νότιο Κορέα επίσης.
Μην αμφιβάλλετε όμως για την κυριαρχία της Google ακόμα. Όχι μονάχα η Google είναι ο κορυφαίος ιστότοπος σε 62 χώρες από τις 120 που συμμετείχαν στην έρευνα, αλλά οι ερευνητές σημειώνουν ότι «μεταξύ των 50 κρατών που έχουν Facebook, αυτό θεωρείται το πιο συχνά επισκεπτόμενο σάιτ, 36 από αυτά τα κράτη έχουν το Google ως το δεύτερο πιο συχνά επισκεπτόμενο ιστότοπο ενώ οι 14 εναπομείνασες χώρες έχουν το Youtube, που πλέον όμως ανήκει και αυτό στην Google.
Είναι πραγματικά να αναρωτιέται κανείς τι δύναμη έχουν στον κόσμο αυτοί οι ιστότοποι και τι κινδύνους ενέχει η «απόλυτη κυριαρχία» τους.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου