Πέμπτη 11 Ιουνίου 2015

Πώς έγραψαν στις φετινές Πανελλήνιες εξετάσεις οι μαθητές;


Για άνοδο στις Ιατρικές Σχολές Αθήνας και Θεσσαλονίκης αλλά και για συνωστισμό υποψηφίων όχι μόνο στις υψηλόβαθμες, αλλά κυρίως στις σχολές με μεσαίες βαθμολογίες και στα περιφερειακά τμήματα που έχουν αντιστοιχία με κάποιο κεντρικό πανεπιστήμιο προϊδεάζουν τα πρώτα στοιχεία των βαθμολογιών στις φετινές εξετάσεις.

Σύμφωνα με τα βαθμολογικά κέντρα οι μαθητές στις φετινές Πανελλήνιες Εξετάσεις έγραψαν μέτρια ενώ τα άριστα γραπτά ήταν ελάχιστα.

Μαθήματα Γενικής Παιδείας

Kάτω από τη βάση έχει γράψει ένας στους δύο υποψηφίους στο μάθημα της έκθεσης στις πανελλαδικές εξετάσεις ενώ από τα 100 γραπτά, πέντε με οκτώ βαθμολογούνται με 15, ενώ 60 περίπου βρίσκονται κάτω από τη βάση. Σύμφωνα με τους διορθωτές των γραπτών στη Βιολογία κατεύθυνσης αν και τα θέματα ήταν εύκολα οι περισσότεροι μαθητές κινήθηκαν στο 16 με 17 ενώ όσον αφορά τα μαθηματικά Γενικής Παιδείας, ενώ πέρυσι το μεγαλύτερο ποσοστό των υποψηφίων έπεσε κάτω από τη βάση, φέτος κινήθηκε στο 12 με 14.

Μαθήματα κατεύθυνσης

Χωρίς δυσκολίες αν και διαβαθμισμένης δυσκολίας ήταν και τα Μαθηματικά Κατεύθυνσης και τα Αρχαία Ελληνικά αλλά και τα δύο τελευταία μαθήματα με τα οποία ολοκληρώθηκαν οι εξετάσεις δηλαδή Ιστορία και Φυσική Κατεύθυνσης. Τα φετινά θέματα της Ιστορίας Κατεύθυνσης μπορεί να μην έφεραν έκπληξη, όμως ειδικά στη Β Ομάδα ερωτήσεων, που απαιτεί συνδυαστική ικανότητα, τα ζητούμενα ήταν πολλά κι οι μαθητές έπρεπε να αντιδράσουν με ταχύτητα και σαφήνεια στις ερωτήσεις.» σημειώνει η  καθηγήτρια Νάντια Σπυροπούλου. Αντίστοιχα και οι υποψήφιοι της Φυσικής είχαν να αντιμετωπίσουν απαιτητικά ζητούμενα τα οποία απαιτούσαν καλή κατανόηση της ύλης.

Ο εκπαιδευτικός ερευνητής Στράτος Στρατηγάκης αφού ανέλυσε τα φετινά θέματα αλλά και την επίδοση των μαθητών θεωρεί ότι οι φετινές βάσεις θα κυμανθούν σε πτωτικές τάσεις και στα πέντε επιστημονικά πεδία. Αναλυτικά:

Τι θα γίνει στο 1ο επιστημονικό πεδίο

Εκεί όπου έχουμε τις σχολές φιλολογίας, τις νομικές σχολές, τις ξένες φιλολογίες και τις παιδαγωγικές σχολές, εκεί τα αρχαία ήταν δύσκολα φέτος. Ακόμη και στα λατινικά, μάθημα παραδοσιακά εύκολο, τα θέματα ήταν πιο δύσκολα από πέρυσι. Στην έκθεση ενώ το θέμα πολλοί το χαρακτήρισαν sos, το κείμενο ήταν πιο δύσκολο. Συνεπώς περιμένουμε πτώση στις βάσεις, σημαντική και απροσδιόριστη του αριθμού μορίων καθώς τα αρχαία είναι βασικό μάθημα και άρα μία μονάδα στα αρχαία, είναι όσο δυο μονάδες από τα υπόλοιπα μαθήματα.

Σφαγή στο 2ο και 4ο επιστημονικό πεδίο

Στο 2ο πεδίο που περιλαμβάνει φυσικο-μαθηματικές σχολές και στο 4ο πεδίο που περιλαμβάνει τις πολυτεχνικές σχολές, έγινε σφαγή στα μαθηματικά και κυρίως στη φυσική. Αυτό αναμένουμε να ρίξει πάρα πολύ τις βάσεις καθώς μιλάμε για τα δύο βασικά μαθήματα των πεδίων αυτών. Μιλάμε για πτώση εως και 1.000 μόρια και σε κάποιες σχολές μιλάμε και για ακόμη μεγαλυτερη πτώση.

Μικρότερη θα είναι η πτώση στο 3ο επιστημονικό πεδίο

Εδώ που είναι οι επιστήμες υγείας, τα παιδιά έχουν δώσει φυσική και μαθηματικά και προφανώς δεν έχουν πάει καλά αλλά εκεί τα μαθήματα αυτά δεν είναι βασικά. Στη Βιολογία που είναι βασικό μάθημα ωστόσο ακούσαμε γκρίνιες για δύσκολα θέματα συνεπώς και εδώ θα περιμένουμε πτώση των βάσεων σε σχέση με το 2014.

Σφαγή και στο 5ο επιστημονικό πεδίο όπου περιλαμβάνονται οι σχολές της αστυνομίας

Εδώ που είναι οι σχολές οικονομίας και διοίκησης και είναι και οι σχολές της αστυνομίας και οι στρατιωτικές, τα μαθηματικά γενικής παιδείας που είναι το δεύτερο βασικό μάθημα έγινε σφαγή. Τα θέματα ήταν δύσκολα ειδικά για τα παιδιά που προέρχονταν από τη θεωρητική κατεύθυνση και ήταν πολύ δύσκολο να τα διαπραγματευτούν. Συνεπώς και εδώ αναμένουμε σημαντική πτώση των βάσεων.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More